Thursday, October 6, 2011

santubong Resorts




sabtu lepas, 1 oct 2011 aku, azam, tini, elizeberth, razi, n siti g bercuti di kaki gunong santubong... disebabkan kak tini, kak siti, n berth2 keja ptg tu sbb ade function kat kapal Sarawak river cruise, aku azam n razi kene g santubong g check in dulu... ok gak lah resorts nye.. maklumlah 4 stars... kol 8 malam tu aku balik kuching sebab nak amek geng akak2 tu balik keje... tunggu2.. sabar je.. punye lah lama!!! rupanya dlm kapal ada function kenduri kendara mat salleh campuran sarawak ngan orng endon... janji kol 8.30 abis function.. mane x nyew,, buat kenduri mabok2.... pastu dah nak balik... kedengaran bunyi pap pap...pap pap.. pe benda lak ni.. dlm hati kata jgan2.... alamak... tayar kete pecah.... malam yg sngt malang... mcm mane nak balik santubong ni... jam menunjukkan kol 12.30 mlm... gerenti jalan ke santubong ni sunyi sepi.. bak kate orng sarwk 'nguti'(seram).... dah lah mengikut cerita kwn2 mase kat kampus n orng2 tua sarawak... gunung santubong ni berpenunggu.. ishhh... lagi2 kat kawasan jambatan merintasi sungai kat situ... akhirnya lepas call sane n sini kwn2,,, suma x dpt tolong.. semua ada event lah... pe lah... xpe2 (masa korng susah aku ckp aku ade event kalo korng mintak tolong)... akhirnya lepas berbincng panjang ngan bapak elizibert, dia pon bersetuju anta ktrng kt resort.. sampai2.. dah pukol 2 pagi.. sunyi.. mane x nye... dah waktu orng tido.. ktrng pe lg... waktu tgh mlm camni lah g mandi kat swimming pool... best.. sbb orng xde... tp ade lah 2 ekor mamat sengal ni... nyanyi sambil main gitar kat tepi kolam... mula2 aku rase ok lah... tp lame2 aku pon rimas... rupenye dorng ni dah kesyurga tegok 'air setan'... boleh siap tanye aku mase aku main2 air... "bang. asal mane? ktrng nak berkenalan, ade x antare kwn2 abg ni yg non-muslim?" aku ckp ade.. sorng budak iban... pastu aku tanye dia nak pe? "abg ade rokok x? ktrng nak " aku ckp xde.. dlm bilik (tipu je sbb nk save) " ade ktrng nampak atas meja tu, mngking bdk2 pompuan tu punyer"... disebabkan budak tu dah byk sngt merapu nth hape hape.. aku bg je... pastu budak tu terus g serbu rokok atas meja...

esoknya ktrng check out kol 12... naseb bek van charter ade kat resort tu nak balik kuching... dlm perjalanan ktrng mmng tertido sebab keletihan.... mane x nya... asyik mandi kolam n pantai x henti2... balik tu pulak terpaksa cari kedai tyr sbb nak tampal tayr yg pecah.. mcm syial sbb ari ahd x byk yg bukak kedai...

No comments: