Saturday, October 15, 2011

dah 3 hari aku kat umah... hehhee... Sekinchan, Selangor.. sekinchan merupakan sebuah pekan kecil dalam daerah sabak bernam selangor. sumber utama kat sini adalah perikanan dan pertanian. walaupun aku bukan orang bandar, tapi aku amat seronok tinggal di kampung.1st sekali mestilah aku nak tengok kehijauan sawah padi yg luas terbentang.. memang damai mata memandang.. pe yg aku suka sgt dok kat sekinchan ni sbb kat sini aku rasa tenang.. sape kate kalo dok kampung xleh jadi kaya n xleh idup.. tu yg aku x setuju. sekarang aku tengok even dok kampung pun leh buat rumah besar2, kereta mewah, n shopping brngan berjenama,. pokok pangkal semua tu adalah usaha yg berterusan dalam setiap kerja. lgpun kan sekarang kerjaan dah cakap 'pertanian adalah perniagaan'.. tengok hasilnya. ramai pengusaha2 melayu telah merubah kehidupan mereka setaraf dengan bangsa cina yg merupakan pemegang kuasa ekonomi negara. tidak mustahil kalo macm ni lah semangat anak melayu dalam masa akn datang, kita melayu akan menjadi bangsa yg lebih maju...

No comments: