Tuesday, August 4, 2009

Kenangan Arp Gangsa,


(dari kiri; amir, hakim,zhahirin,azham,muiz,ashraf)
(bwh; arep, zen)






kenangan ni antara yang terbez buat ktwg...... ni gamba taun lepas iaitu disember 2008... sume muke seronok gler sebab dapat sijil anugerah remaja perdana pingat gangsa.. budak SMJK Yoke kuan anta seramai 21 orang peserta anugerah pingat gangsa pada tahun 2008.. munurut Kak Ema selaku penggerak rakan muda sungai besar dan mentor kitowng kitowng ni adalah kumpulan yang pertama dapat anugerah ni dalam daerah sabak bernam dan satu2 nya sekolah yang dipilih untuk menjalani program ini.. mule2 susah tol nak paham.... APA ITU ARP??? last2 lepas bertungkus lumus menyalin diari yang REN buat baru ktwg paham camner nak wat.... THANX TO REN.

Ha.... Kenangan yang tak dapat dilupakan ialah masa aktivti penjelajahan lasak di kem tekali pada bulan julai 2008... kitowg g ramai2... bez gler.... dah lah susah tol bebudak yoke kuan ni nak berkumpul.. tapi masa ni lebih dari separuh bebudak melayu fom 5 dapat pergi melanjik berkamping sama2... dalam lebih kurang 25 orang je budak yoke kuan yang pegi kem ini.... Kitowg camping gabung ngan beberapa sekolah sekitar negeri selangor... dalam antar sekolah yang paling cikit pserta kem ini pon suka sangat wat kecoh... yang tak boleh blah masa SI REN mengilai masa waktu malam kat khemah.... satu kem dengar.... dengar citer kem tu berhantu.... tapi selambe je budak ni mengilai terpekik melo=long.... ni lah budak yoke kuan... citer pasal jijah ni pon klalka gak... ada ker masa ustaz bagi ceramah kat surau... dye boleh selamba menyampuk kuat2.... gler banget seh...... NI citer ang aku paling bengang... MASa Jungle trekking n KAyak...
aku mula nagan jungle trekking lah.... ni SI REN @ BEDIK ni macam pelacor mase tu... ada ker dah lah hutan tu berlumut n basah dye boleh sesuka tolak2 aku... BONGOK betul dye.... aku tergelincir sana sini naseb bek tak mati... ni bukan jungle trekking yang pertama.... kalo ada jungle trekking ker mesti budak ni nak tolak aku masuk gaung.... Ha... masa kayak lak... ni ada mamat dari ASIS @ alam Shah science school...... mammat ni perasan n poyo nak mampus.... kononnya pandai sangat berkayak... ada ker patut dye tengok aku dr sekolah len... dye dayung kayak dye nak langgar aku... aku per lagi... tolak lah kayak dye... terbalik kayak dye kat tengah2 tasek... PADAN MUka....dah penat aku menulis ni sox2 aku sambung.. sbb byk sangat.... nak citer yang len lak eah...

1 comment:

adam adams said...

blog pemimpin muda lah ! :D